close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין נהיגה בשכרות- חוק נהיגה בשכרות : האם קיימת החמרה בנושא?

מערכת שורשכ סיוון, תשעו26/06/2016

האם יש החמרה באכיפת חוק נהיגה בשכרות?

תגיות:

במהלך השנים אנחנו יכולים לראות מאבק בלתי פוסק של המשטרה ורשויות החוק בנהיגה בשכרות. לצערנו הרב אנחנו עדים מדי שבוע כמעט לתאונות דרכים בהם נפצעים ואף נהרגים, הולכי רגל ונהגים, בגלל שנהגים אחרים נוהגים בשכרות. תאונות אלו מתרחשות לרוב בשעות הערב והלילה, כשמרביתן נערכות בימי שישי או שבת, ימי הבילויים.

השינוי המתבקש בגישה לנהיגה בשכרות, מוכר לכל עורך דין נהיגה בשכרות, כלומר כל עורך דין אשר מתעסק בדיני תעבורה ונדרש להגן על נהגים שמואשמים בנהיגה בשכרות. לצד ניסיון אכיפה של המשטרה ורשויות אחרות, בעיקר על ידי הצבת ניידות במתחמי בילוי ובצירים מרכזיים בסופי שבוע, בדיקות פתע ועוד.

ההחמרה בחוק נהיגה בשכרות, חל בשנים האחרונות בעקבות עלייה בכמות הנהרגים בתאונות דרכים כתוצאה מנהיגה בשכרות. אם בעבר, שוטרים היו נוהגים לשחרר נהגים עם דוח וקנס כספי, כיום זה כבר עובד אחרת, כיום צריך לגייס עורך דין נהיגה בשכרות בשביל שידע לשחרר אותנו מתיק זה, אם בכלל זה אפשרי. הדבר.

מתי נחשב נהג נוהג בשכרות
על פי החוק, אם נהג נתפס נוהג עם 0.05% אלכוהול בדמו, הרי שמבחינת המשטרה הוא נוהג בשכרות. אצל נהגים צעירים וחדשים, מדובר על 0.01%. הסיבה היא שמדובר בנהגים פחות מנוסים ופחות זהירים, מה עוד שבמרבית המקרים מדובר בחבר'ה שהם צעירים מן הסתם, והגוף שלהם עובד אחרת מאשר גוף של נהגים מנוסים.

אילו החמרות חלו בתחום של חוק נהיגה בשכרות
היה כאן למעשה מאבק משותף של 3 גורמים. ראשית, המשטרה החלה לאכוף יותר את החוק, להציב יותר ניידות ולבצע יותר בדיקות בשטח. יש לציין שנהגים אשר נוהגים בשכרות, נאלצים להתמודד עם פסילת רישיון, החרמות של כלי רכב ואף מאסר ממושך. חשוב להבהיר שזה תלוי כמובן במצב בו הם נמצאים, עד כמה הם שיכורים, האם מדובר במצב שחוזר על עצמו וכן בהתנהגותם בעת הבדיקה והמעצר.

שנית, הכנסת והממשלה החלו לספק יותר תקציבים ולהאיץ את הטיפול בנושא מהיבטים שונים. בפרט בכל הקשור לנהיגה של צעירים בשכרות. הטענה הרווחת היא, ששם טמונה הסכנה המיידית, מאחר ומדובר בנהגים חסרי ניסיון, נהגים שאין להם מספיק ידע, וכן כאלה שלא חוששים לנהוג בשכרות, בניגוד להורים לילדים, שמן הסתם יותר אחראים ומודעים לבעייתיות. כחלק מהתופעה, גם נאסרה מכירת אלכוהול במקומות מסוימים, החל משעה מסוימת.

שלוש, בתי המשפט העלו את רף הענישה בהתאם לבקשת המדינה. אם בעבר, כמו במקרים אחרים, בית המשפט לא היה נוהג להטיל עונשי מקסימום או לקבל את דרישת המדינה לעונשים חמורים, הרי שכיום, בתי המשפט כן מקבלים את הבקשה, מתוך הבנה שזו הדרך היחידה שאפשר להתמודד עם הבעיה. במקרה הזה גם עורך דין נהיגה בשכרות לא יכול לעזור אלא רק לערער ולקוות שהערעור שלו יתקבל בערכאה יותר גבוהה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה